Sunday 17 April 2011

SATU LUBANG DIHADAPAN...........

Seorang pemuda bertemu seorang gadis buat pertama kali ketika bermain golf. Sewaktu membuat persiapan untuk bermain, sipemuda memberanikan diri menyapa sigadis.

Pemuda : " Sudah berapa lama bermain?"
Gadis : " Belum lama. Saya baru beginner"
Pemuda (tersenyum sinis) : "Oh, Saya rasa awak tak akan dapat mengalahkan saya."
Gadis : "Macam mana awak tahu. Kita belum mula lagi?"
Pemuda : "Saya tahulah. Saya akan sentiasa berada satu lubang dihadapan awak"
Gadis : " Belum cuba belum tahu".

Permainan kemudiannya dimulakan. Entah macam mana, sipemuda sentiasa menunjukkan permainan yang tangkas dan sentiasa berada satu lubang dihadapan sigadis. Sebaik sahaja sigadis sampai lubang kedua, sipemuda sudah sampai lubang ketiga. Ketika sigadis baru sampai lubang keempat, sipemuda sudah mencapai lubang kelima. Ketika sigadis baru selesai lubang kelapan, sipemuda baru saja selesai lubang kesembilan, dan begitulah seterusnya. Ketika sigadis sampai lubang keempat-belas, sipemuda sudah selesai lubang kelima-belas.

Walaupun sigadis berusaha keras untuk menandingi sipemuda, namun beliau tetap gagal. Selepas selesai bermain, mereka berjumpa semula dikafeteria untuk minum sambil berbual-bual.

Gadis : "Apa rahsia awak dalam permainan tadi sehingga saya tidak dapat mengejar awak?"
Pemuda : "Tidak ada apa-apa rahsia. Saya bemain biasa sahaja. By the way, boleh saya tahu dimana awak bekerja?"
Gadis (dengan tersipu-sipu) : " Malulah. Saya tak mahu beritahu. Nanti awak ketawa"
Pemuda : " Beritahulah. Saya janji saya tak akan ketawa"
Gadis : "Betul ni. Ok, untuk makluman awak saya bekerja dikilang membuat tisu tandas."

Mendengar penjelasan gadis itu, sipemuda ketawa terbahak-bahak.

Gadis : "Tapi, awak sudah janji tidak akan ketawa"
Pemuda : "Betul, betul...(sambil menahan ketawa). Saya telah janji. Tapi saya tak boleh tahan. Ha ha ha.....(ketawanya berderai lagi )
Gadis : "Kenapa ???"
Pemuda : "Ha ha ha...kan saya kata saya akan sentiasa berada satu lubang dihadapan awak....."
Gadis : "Saya tak faham.......maksud awak?"
Pemuda : "Saya bekerja dikilang membuat tuala wanita. Kan saya masih satu lubang dihadapan awak......."
Gadis :  ?????

· · Share · Delete

No comments:

Post a Comment